Cem Senkaya

Functie Regional Sales Manager
Bij Van Leeuwen sinds maart 1998
Leeftijd 47

Regional Sales Manager Cem Senkaya richt zich op de groei van Van Leeuwen in Zuid-Duitsland met de focus op Beieren, waar hij bouwt aan duurzame klantrelaties. ‘Hier draait het zakendoen om vertrouwen.’

Op 1 maart 2023 vierde Cem Senkaya zijn 25-jarig jubileum bij Van Leeuwen. Hij maakte in 1998 zijn start bij RÖSTA, Röhren- und Stahllager (later Benteler Distribution) in München, het bedrijf dat Van Leeuwen in 2019 overnam, en ontwikkelde zich in een rap tempo. ‘Op mijn dertiende ben ik van Istanbul naar Duitsland verhuisd’, vertelt Cem. ‘En in 2009 keerde ik terug naar Turkije om de Turkse vestiging van Benteler Distribution op te zetten. Een groot project en een unieke kans.’

Een bijdrage leveren aan de ontwikkeling en groei van een business, daar houdt Cem van. Toen zijn taak in Turkije erop zat, begon hij aan zijn volgende uitdaging. Sinds 2013 is hij Regional Sales Manager bij Van Leeuwen Duitsland en werkt hij vanuit de vestiging in München, waar hij ooit als trainee begon. In deze rol is Cem verantwoordelijk voor Van Leeuwen’s key accounts in het zuiden van Duitsland.

Vertrouwen als basis

‘In het zuiden van Duitsland draait zakendoen om vertrouwen’, vertelt Cem. ‘Mijn focus ligt op het opbouwen en onderhouden van langdurige, duurzame relaties met klanten. Dat is een doorlopend proces van vragen stellen en luisteren. Door je te verdiepen in hun bedrijfsprocessen en langetermijndoelen, kun je veel meer waarde toevoegen. Onze klanten waarderen dat we met hen meedenken, dat we verder gaan dan het leveren van een goed product. Het draait dus niet om offertes en contracten – alhoewel die natuurlijk ook belangrijk zijn – maar om betrokkenheid en je aan afspraken en planningen houden. Dat schept vertrouwen.’

Open en oprecht

Cem omschrijft de bedrijfscultuur in Beieren als open en oprecht. Die waarden ziet hij ook terug op de werkvloer. ‘We werken als één team. Ja, er is een hiërarchie, maar of je nu manager bent of trainee: we luisteren naar elkaar en staan open voor feedback. Daardoor creëren we een plek waar jonge mensen zich willen en kunnen ontwikkelen. Dat vind ik heel belangrijk. Zelf ben ik immers ook als trainee begonnen.’